Archiwum

Czy kamery na LCS to kolejny Miś Barei?

Wystosowaliśmy do Zarządu PKP PLK S.A. pismo z zapytaniem o możliwość zastosowania kamer instalowanych na LCS do sprawdzania niezajętości torów i rozjazdów oraz do stwierdzania końca pociągu.
Okazuje się, że kamery te nie posiadają odpowiednich dopuszczeń do tych czynności!
Bardzo dziękujemy pracownikom Biura Eksploatacji za wyczerpujący wykład jaki w swojej odpowiedzi przesłali do naszego Związku. Jednocześnie oświadczamy, że każdy dyżurny ruchu doskonale wie jak zgodnie z obowiązującmi instrukcjami i Regulaminem Technicznym Posterunku Ruchu może stwierdzić niezajętość torów i rozjazdów oraz gdzie znajduje się sygnałowe miejsce końca pociągu w jego okręgu.
Nasze pytanie dotyczyło tylko rozszerzenia tych możliwości w celu poprawy bezpieczeństwa i ergonomii pracy oraz zminimalizowania opóźnień pociągów.
Pozostaje tylko mieć nadzieję, że kamery te nie były zbyt drogie a odpowiednie homologacje nie będą kosztowały tyle ile omawiane przez byłego ministra - system bezpieczeństwa informacji i certyfikat ISO zakupione dla jednej ze spółek Grupy PKP.
W załączeniu treść korespondencji.
 
 

« powrót drukuj powiadom znajomego